Van Sydney naar Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Priscilla Kooijman - WaarBenJij.nu Van Sydney naar Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Priscilla Kooijman - WaarBenJij.nu

Van Sydney naar Melbourne

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

10 Oktober 2013 | Australië, Melbourne

Hello Mates!

Terwijl ik dit verslag type zitten Danique en ik in ons appartement in Melbourne. Voordat ik daarover verder ga zal ik eerst iets vertellen over onze laatste dagen in Manly en Sydney.

Vorige week zondag stonden we vroeg op om een wandeling te maken door Manly met de hele groep. We hebben een aantal mooie view points gezien, waar we o.a. de skyline van Sydney konden zien. Uiteindelijk belanden we ook nog op een strand, genaamd Shelly beach (toch nog strand!). Deze dag zijn we voor het eerst echt uitgegaan in Manly. In het café 'de Steen' was een reggae avond waar we met zijn alle naartoe gingen. Laat ik het zo zeggen, de drankjes waren lekker! Verder mogen jullie zelf jullie conclusies trekken.

Dinsdag was de dag dat we Manly verruilde voor Kings Cross in Sydney. Danique en ik liepen nog een laatste keer langs Manly beach toen we plots een Walvis boven het water uit zagen springen!! Zo'n bizar gezicht/gevoel om +/- 200 meter van de kust een walvis te zien zwemmen. Toen we terugkeerde bij het hostel in Manly was het moment aangebroken om voor het eerst met de backpacks te lopen. Rosa en Danique vonden al snel een andere manier om de tassen te 'dragen'. Midden op straat stond een los winkelwagentje (waarschijnlijk van de plaatselijke Aldi), waar zij dankbaar gebruik van maakte. Lisanne en ik bikkelde natuurlijk gewoon door (het winkelwagentje was wel erg verleidelijk). Met de Ferry gingen we richting Sydney, om uiteindelijk bij onze eindbestemming te komen van die dag; Kings Cross. Kings Cross word aangeduid als het red light district en wordt ook wel gezien als het backpackers walhalla van Sydney. Het is een erg drukke straat waar overal hostels, adults clubs en eettentjes te vinden zijn. Je kan het een beetje vergelijken met een drukke straat in Amsterdam.

Vanaf die dag begon onze reis in het teken te staan van keuzes maken. Zo moesten we bepalen wanneer en hoe we naar Melbourne wilden reizen. Ons oorspronkelijke idee was om een auto te huren met zijn vieren, om vervolgens via de kust naar Melbourne te rijden. Deze droom viel al snel in duigen toen we er achter kwamen dat het 'long weekend' was in Australië en iedereen dus vakantie had. De meeste auto's waren verhuurd en voor de overige auto's moesten we de hoofdprijs betalen. Uiteindelijk hebben we er voor gekozen om een greyhound bus te boeken die ons zaterdag van Sydney naar Melbourne zou brengen. Woensdag zijn Danique en ik samen op pad gegaan en hebben we een bezoekje gebracht aan Chinatown, paddy market en de Botanic gardens van Sydney.

Vrijdag en zaterdag stonden in het teken van familie. Danique heeft in Sydney familie wonen (een oom & tante, nicht en haar man en 2 nichtjes van 4 en 8 jaar). Vrijdagavond zijn we op bezoek gegaan en zag Danique voor het eerst haar nichtjes. Ik was op slag verliefd! We hebben deze avond voornamelijk veel gepraat en lekker gegeten en gedronken. De volgende dag gingen we op bezoek bij Tulsi, Jason en de kinderen. We hebben heel de middag lekker in de tuin gezeten met allerlei lekkere hapjes. Danique der oom en tante schoven even later ook nog aan. Twee hele bijzondere dagen om niet snel te vergeten.

Melbourne
Zondagochtend kwamen we na de 12 uur durende busrit in Melbourne aan. We hadden nog geen hostel geboekt, dus dat was onze eerste prioriteit. We namen de tram richting Sint Kilda (een plaats in Melbourne welke aan het strand ligt) en vonden daar een hostel. In de middag hadden we 2 bezichtigingen gepland staan voor 2 appartementen in het centrum van Melbourne. Na onze eerste bezichtiging waren we gelijk enthousiast; een appartement met zwembad en fitnessruimte! De verhuurder, Lewis, wilde in de avond weten of we het appartement wilden. Wat moesten we doen? We waren nog maar een dag in Melbourne en we wisten helemaal niet of we wel op een goede locatie zaten. Na veel twijfelen zijn we toch voor het appartement gegaan. Tegen een zwembad en een fitnessruimte zeg je toch niet zo makkelijk nee.

De dagen daarna zijn we Melbourne gaan verkennen en zijn we op zoek gegaan naar een baantje. In het begin hadden we geen idee waar we moesten beginnen. Melbourne is een super grote stad, met veel verschillende wijken en voelt erg Europees aan. Bij verschillende restaurants hebben we ons cv afgegeven. Woensdag hadden we een gesprek voor een sales baantje. Voor dit baantje zouden we langs de deuren moeten gaan om een nieuw energiepakket aan te bieden. We werden aangenomen, maar Danique en ik waren niet erg enthousiast. De volgende ochtend hadden we ook een trial in een restaurant. De taal vormde tijdens deze trial wel een kleine barrière. In het restaurant werden veel verschillende koffie's gemaakt, waar ik de naam nog geen eens van kon uitspreken. Wanneer ik een bestelling opnam kwamen er woorden voorbij waar ik het bestaan nog geen eens van afwist (dit had ook te maken met het accent dat de Ozzies hebben). Gelukkig kwam ik er tijdens het invoeren al snel achter dat de woorden wel degelijk bestonden. Lucky me!

Ook voor dit baantje zijn we allebei aangenomen. Er staat mij morgen nog een trial te wachten bij een ander restaurant, gelegen aan de Yarra river. Danique heeft haar trial al gehad en het ging gelukkig goed! We stuiten nu wel op een aantal keuzemomenten. Het restaurant, waar we al zijn aangenomen, ligt ongeveer 20 min reizen van ons appartement vandaan en moet nog geopend worden. Het is voor een nieuw restaurant waar ze een luxe menukaart willen voorschotelen met de beste wijnen en koffie's. De eigenaar zal ons hiervoor trainen. Het andere restaurant lijkt ons leuker en ligt dichterbij. Bij dit restaurant bestaat er alleen de kans dat er maar een van ons wordt aangenomen, en ja wat doen we dan?

We zitten inmiddels in het appartement en met een ding zijn we erg blij; een kast!! Eindelijk al onze kleren weer netjes bij elkaar.

• 10 Oktober 2013 - 14:02

Noelie:

Ahhh pris! Klinkt zooo geweldig. Ik zat helemaal ik je verhaal hihi. Enjoy! <3

• 10 Oktober 2013 - 18:19

Marlies :

Lieve prisc wat een mooie ervaringen. Vertrouw op je gevoel! Lekker doorgaan zo. Geniet ze. Liefs van ons allen

• 10 Oktober 2013 - 19:09

Sanne:

Geweldig! En dan na te gaan dat jullie nog maar net 2 weken aan de andere kant van de wereld zitten! Inburgeren is zo te horen geen probleem voor jullie.
    Wat zal melbourne blij zijn met 2 wonderschone 'pro' waiters!! Enjoy, xx!'

• 10 Oktober 2013 - 21:49

Peter:

Hi Pris, Heel leuk om het allemaal te lezen. We beleven het een beetje mee zo.Lekker doorgaan zo.

• 10 Oktober 2013 - 22:06

Je Sissa En Je Swagger:

Yoehoee prissje..na vanmorge je smoeltje weer gezien te hebben via Skype en dit weer gelezen te hebben..besef ik pas dat je weg bent..en niet voor 2weken! Jullie zijn aan het backpakken en maken super veel leuke spannende dingen mee! Baas in het vinden van werk :p en een Mansion waar jullie trots op kunnen zijn! Kies waar jullie een goed gevoel bij hebben want dit is jullie avontuur! Gelukkig spreek ik je elke dag en weet dat je altijd bij mij en ons terecht kan! Ook voor je gekke foto's haha

Kunnen niet wachten op het volgende verhaal en jullie foto's
    Love you xxxxx