Cash in! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Priscilla Kooijman - WaarBenJij.nu Cash in! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Priscilla Kooijman - WaarBenJij.nu

Cash in!

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

22 Oktober 2013 | Australië, Melbourne

Het werkleven is begonnen. Keuzes zijn gemaakt, and BearBrass it is! Danique heeft ervoor gekozen om bij P.J. O'BRIENS te gaan werken, een irish pub. De restaurants liggen achter elkaar en zijn van dezelfde eigenaar/keten.

We hebben het beiden erg naar ons zin maar het is ook wel wennen. De verschillende accenten blijven lastig. Tijdens het werken leidt dit vaak wel tot grappige situaties / domme fouten. Zo liep ik zondag voor het eerst mee met het ontbijt en bestelde een vrouw toast met vegemite. Ik kon de menukaart nog helemaal niet dus ik ging er vanuit dat zij op het vegetarische gerecht doelde. Met goede moet bracht ik het vegetarische gerecht naar haar tafel, maar ik werd terug gestuurd. Mijn chef vroeg wat er aan de hand was en ik vertelde hem wat zei besteld had en wat voor gerecht ik gebracht had. Ik ben nu een maand in Australië, maar ik wist dus niet dat vegemite een typisch Australisch broodsmeersel is, dat zowel zout als bitter is. Mijn chef begon keihard te lachen, waar ik op mijn beurt reageerde met de woorden; 'i'm sorry, i am Dutch so i didn't knew'. Gasten zijn hier over het algemeen erg aardig en vragen ook vaak; 'where is your accent from?'.

Horeca werk is in Australië wel anders dan in Nederland. Zo is het hier normaal dat gasten, die alleen iets willen drinken, hun drankjes zelf bestellen bij de bar. Wij hoeven dus alleen gasten te bedienen die ook daadwerkelijk iets gaan eten. De voornaamste reden hiervoor is dat het vaak nogal druk kan worden, en mensen hier snel geneigd zijn om weg te lopen zonder te betalen. Een ander (leuk) verschil is dat je hier veel meer verdient. Zo verdien ik doordeweeks 21 dollar per uur en in het weekend 23 dollar. Afgelopen zondag moest ik van 10.00 tot 21.00 uur werken, dus reken maar uit: cashing! Daarnaast zijn de medewerkers van zowel BearBrass, als P.J. O'BRIENS ook niet vies van een drankje. Na sluitingstijd moet er altijd gedronken worden. Zo is het bij het restaurant van Danique zelfs de 'gewoonte' om drank, dat niet wordt opgedronken, in de zogeheten 'Fridge of Shame' te plaatsen. Je drankje wordt dan ingevroren en je mag pas weer een nieuw drankje wanneer de bevroren consumptie opgedronken is.

We werken beiden in een erg leuk/jong team en de medewerkers van de restaurants gaan goed met elkaar om. Het is een mix van Schotten, Ieren, Australiërs en Engelsen (chaos dus).

Danique en ik beginnen ook onze huisgenoten steeds beter te leren kennen. Zo is Lewis, de eigenaar van het appartement, een echte Chinese 'playboy'. Bijna elke dag staat er weer een nieuw Chinees chickie voor de deur. Nu moet ik wel zeggen dat ik het moeilijk vind om onderscheidt te maken tussen de meisjes, aangezien ze allemaal op elkaar lijken. Wellicht zat er dus wel een paar keer hetzelfde meisje bij. Achteraf gezien hadden we dit al een beetje kunnen zien aankomen. Het WiFi wachtwoord is namelijk 'lovemachine69'. Ik vond dit al een beetje raar, maar het is me nu allemaal duidelijk!! Het Franse stel (beide 22 jaar) is over het algemeen erg rustig. Wel hebben zij af en toe Franse ruzies haha. De muren zijn hier niet zo dik, dus Danique en ik kunnen altijd meeluisteren (niet dat we er veel van verstaan).

Melbourne is verder een geweldige stad, en het is zeker waar wat ze zeggen; Melbourne staat voor cultuur. In elk straatje zijn leuke restaurantjes, winkeltje of kleine theaters te vinden. Er zijn veel optredens en er vinden veel evenementen plaats. Je moet alleen wel goed weten op welke dag/avond je ergens moet zijn. Hier moeten we nog een beetje achter komen, maar dat gaat vast goed koken.
Laat ik jullie trouwens ook gelijk uit jullie droom halen, de zo'n schijnt niet elke dag in Melbourne. In Melbourne komen er vaak vier seizoenen op een dag voorbij en kan het dus ook koud zijn. Het is hier nu lente en rond december wordt het zomer. Het schijnt hier dan wel erg warm te worden. Gelukkig mag ik gewoon een korte broek aan tijdens het werken, dat is wel even wat anders dan de Van der Valk pakjes!

Dikke kus vanuit Melbourne



  • 22 Oktober 2013 - 08:00

    Laura :

    Schat! Wat fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben! Het is echt leuk om jullie verhalen te lezen want ik hoef hierdoor niets te missen van ons avontuur. Ik zie alles helemaal voor me. Echt heel komisch! Ik mis jullie onwijs! Maar gelukkig is er al een maandje voorbij en is het nu nog 2 maanden wachten. Dikke knuffel vanuit Nederland en dikke kus aan Danique! xxx

  • 22 Oktober 2013 - 08:28

    Leon:

    Leuk stukje weer wijfie! Lobi ❤️

  • 22 Oktober 2013 - 10:59

    Diana:

    Wat een ontzettend leuk verslag weer pris, heb er weer van genoten

    Xxx diaan

  • 22 Oktober 2013 - 12:03

    Demi:

    Super leuk stukje weer Pris! We missen je xo

  • 22 Oktober 2013 - 12:05

    Wahid:

    21 en 23 dollar per uur :'( !! heb me ticket al geboekt!

  • 22 Oktober 2013 - 19:30

    Jolanda Stolk:

    Hoi Pris,
    Wat een leuk bericht, en dat je het zo naar je zin hebt super. Foto's gaaf.
    Hier gaat het goed, Car is met Jorien naar de zaak. Even wat anders.
    Jorien vertelde ook dat hij je gesproken had.
    Zondag hebben we met de fam. lekker gegeten in de "Melbourne" zaal, dat deed me meteen
    aan je denken.
    Veel plezier, groetjes tante Jol

  • 30 Oktober 2013 - 17:50

    Sanne:

    Shittttt, wist helemaal niks van je post. Maar nu wel lekker van genoten, wat fijn dat jullie het zo op orde hebben daar en nog naar je zin ook! Trots op jullie, my ausssie girls ;)

  • 03 November 2013 - 11:47

    Lisanne Knuffelbeer:

    Hoi grote nicht heb je het leuk in Australie ik mis je heel erg leuk dat ik je net op skyp gesproken hebt je hebt veel verhalen te vertellen zag ik geniet er van

    xxx je kleine nicht Lisanneknuffelbeer

  • 05 November 2013 - 20:26

    Cockie:

    Hai Pris, Ik geniet van je reisverslag. Ben blij dat je het naar je zin heb en beide een leuk appartement en baan gevonden hebt. Het uurtarief in de horeca ligt daar wel iets hoger zeg. Is dat bij andere banen ook zo?
    Geniet er samen lekker van. Dikke kus Cockie

  • 07 November 2013 - 13:58

    Jacqueline:

    hallo lieve Pris, hoe gaat het allemaal? ik heb je veslag al een paar keer gelezen hoor! ik vind het super dat jullie het zo fijn hebben samen ook al zien jullie elkaar niet zo veel, maar dat gaat allemaal goed komen straks, dan hebben jullie er profijt van moet je maar denken. het schiet al op voor lautje! we hebben inmiddels een hondje. lau is er helemaal gek van, dus weer een moeilijk iets om afscheid van te moeten nemen :( maar ze heeft er zin in hoor!! nou meiden groetjes van het regenachige weer hierzo bah. dikke knuffel van ons xxx

  • 07 December 2013 - 15:08

    Marjan:

    Hoi Pris,

    Ik heb de site gevonden!!!!! Kan nu regelmatig meekijken en lezen. Ik hoor wel veel van Leon, maar niet alles.Daarom is het zo leuk om je verhalen te lezen over je werk en je medebewoners.Hoe is het om in Melbourne te shoppen? Leuke winkels met leuke kleding en leuke prijzen? Of bewaar je al het geld om straks door Australie te reizen.Ben benieuwd hoe jullie het zullen ervaren.Het levert vast mooie verhalen en foto`s op.Maar eerst de kerst vieren met de ouders van Danique.Zal vast heel gezellig worden!
    Ik spreek je weer via skype. Lieve groetjes van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Priscilla

Actief sinds 03 Juli 2012
Verslag gelezen: 538
Totaal aantal bezoekers 12094

Voorgaande reizen:

24 September 2013 - 23 September 2014

Australië

13 Juli 2012 - 07 Augustus 2012

Eerste keer backpacken

Landen bezocht: