De eerste week - Reisverslag uit Manly, Australië van Priscilla Kooijman - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Manly, Australië van Priscilla Kooijman - WaarBenJij.nu

De eerste week

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

28 September 2013 | Australië, Manly

Lieve lezers,

Het besef begint steeds meer te komen, we zijn in Australië! Het moeilijke uitzwaaimoment en de 24 uur durende vliegreis waren het dubbel en dwars waard. Danique en ik waren tijdens de vliegreis wel even lichtelijk in paniek toen we door het vliegtuigraampje flinke bliksemschichten zagen en er opeens omgeroepen werd dat we turbulentie hadden, maar zoals jullie weten; we hebben het overleefd!

We zijn onze reis begonnen in Sydney, samen met 23 andere Nederlandse backpackers. Bij aankomst baanden we ons via de grote groene parken, waar overigens iedereen aan het sporten is, een weg naar 'het' herkenningspunt van Sydney, jawel The Opera House! Toen wisten we het zeker, we zijn er echt en ja we gaan deze reis echt maken.

Uiteindelijk bereikten we met de ferry onze eindbestemming, Manly beach. Die dag bleken op nog geen 150 meter van de kust, walvissen en dolfijnen te zwemmen. Helaas hebben we ze zelf niet gezien. Ons hostel ligt ongeveer 5 min van het strand dus wie weet hebben we nog een keer geluk. Het hostel is trouwens prima en we delen onze kamer met 2 leuke meiden uit Alkmaar, Lisanne en Rosa.

Sinds de dag van aankomst beginnen we langzamerhand Sydney te verkennen. Australian Backpackers heeft een vol programma voor ons in petto. Vandaag hebben we kennis gemaakt met de dieren van Australië in het Featherdale Wildlife Park. We hebben een slang vastgehouden, koala's geaaid en 'rondgehangen' met kangoeroes. De kangoeroes zijn super lief en zacht (we weten natuurlijk nog niet hoe ze in het wild zijn). Vervolgens hebben we The Blue Mountains bezocht. Volgens onze gids was het een bijzondere dag om de mountains te bezoeken, aangezien het erg hard waaide en de temperatuur vrij hoog is voor de tijd van het jaar (29 graden). Door de harde wind waaide het water van de waterval omhoog, en dus ook op ons, en ontstond er een super mooie regenboog. Na het indrukwekkende uitzicht bewonderd te hebben stond ons een Australische bbq lunch te wachten. De lieve kangoeroes die wij in de ochtend hadden gezien leerde wij nu anders kennen... Als stukje vlees.
We vervolgde onze reis naar The Three Sisters. Volgens de aboriginals heeft een magische dokter vroeger in een tijd van oorlog zijn drie dochters 'omgetoverd' tot drie stenen om ze te beschermen. De dokter is echter gesneuveld in de strijd waardoor de drie zussen voor altijd van steen zijn gebleven, ook wel The Three Sisters. We sloten de dag af met een wandeling door de blue mountains waarbij we 2000 trappen naar beneden moesten, en ja, dus ook weer 2000 treden omhoog.

Morgen staat ons weer een wandeling te wachten door Manly. We willen nu alleen ook eens gaan genieten van het strand dus waarschijnlijk maken we er een halve wandeling van.

Ik wil iedereen ook nog even bedanken voor het warme en mooie afscheid. Jullie hebben het niet makkelijk gemaakt voor ons!

Dikke kus vanuit Australië!

• 28 September 2013 - 18:32

Whitje:

Eitje voor jou die 4000 trappen, ouwe bootcamper! ;-) x

• 28 September 2013 - 22:44

Cockie Kooijman:

Ik geniet van de foto's. Wat is het daar mooi zeg. Om jaloers op te worden. Geniet er lekker van.

Groetjes

• 29 September 2013 - 22:51

Marlies:

Leuk priscilla al die mooie foto's we genieten op afstand lekker mee. Benieuwd naar je volgende verslag. Geniet lekker verder. Marlies

• 29 September 2013 - 23:02

Peter:

Leuk verslag priscilla, zo zijn we gewoon nog een beetje bij elkaar en beleven jullie allerlei avonturen. Leuk om te lezen. Veel plezier en blijven oppassen. Groet Peter

• 30 September 2013 - 07:18

Mieke:

Wat een prachtig land zeg !..
    En mooie foto's ,heel veel plezier daar met z'n alle !!!

• 01 Oktober 2013 - 16:57

Diana:

Leuk verslag pris en geweldige foto's. Geniet maar lekker hoor meid. xx