Laos - Reisverslag uit The Walled City, Thailand van Priscilla Kooijman - WaarBenJij.nu Laos - Reisverslag uit The Walled City, Thailand van Priscilla Kooijman - WaarBenJij.nu

Laos

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

23 Juli 2012 | Thailand, The Walled City

Olifant rijden, klimmen naar een waterval en raften, wat een dag! Het olifant rijden was bijzonder maar ook zielig (de leefomstandigheden van de olifanten waren niet geweldig, zacht uitgedrukt). Het was een prima afsluiter van onze tijd in Chiang Mai. De komende drie dagen beloofde lange, maar mooie reisdagen te worden. We werden echter eerst opgehouden door een meisje uit ons hostel, omdat Sanne iets gestolen zou hebben uit haar tas. Helemaal niet waar natuurlijk! A fijn een uur later en 3000 baht lichter, dat scheen gestolen te zijn, begonnen wij onze 3 daagse reis naar Laos. Eerst 7 uur in een minivan om vervolgens te overnachten in Chiang Kong, een afgelegen plaatsje aan de grens van Laos. Vervolgens 2 dagen vertoeven op de slowboat waar we een houten kont en een lekker kleurtje aan over gehouden hebben. Het uitzicht was overigens ook prachtig, helemaal vanuit het hostel waar we overnachtte in Pakbeng (zie foto).

2 dagen geleden kwamen we dan eindelijk aan in Laos en zijn we samen met 3 spanjaarden en een duits meisje, die we hadden leren kennen op de boot, op zoek gegaan naar een guesthouse. Sanne en ik dachten iets gevonden te hebben, dus wij snel onze spullen halen bij de rest van de groep, maar tevergeefs. Andere Nederlanders hadden snel onze kamers ingepikt en hadden zich voorgedaan als 'leden' van onze groep. Dan zie je toch wel weer de Nederlandse gierigheid naar voren komen! Gelukkig vonden we later een prima hostel, waar Sanne en ik de kamer deelde met Jana, het Duitse meisje. 's avonds zijn we lekker gaan eten in het mooie Laos, dat vroeger een Franse kolonie is geweest. Er zijn dan ook overal franse baguettes te vinden. Vervolgens dronken we een drankje in de prachtige bar Utopia. Om 23:30 uur stonden we echter alweer op straat omdat in Luang Prabang alles om plusminus 23:00 uur sluit. Wij wilde echter nog niet dat de avond afgelopen was dus gingen we naar de enige plaats die tot 04:00 uur open was, jawel, de bowlingbaan! Overigens erg gezellig, veel mensen leren kennen. Ben er overigens wel achter gekomen dat mijn bowl vaardigheden een opfris cursus kunnen gebruiken.

De volgende dag zijn we, na het nuttigen van een lekker baguette met NUTELLA, een waterval gaan bezoeken. Het water was lichtblauw
,  echt heel erg mooi! Onderweg kwamen we ook nog olifanten tegen die we gevoerd hebben en waar ik even mee heb staan kroelen! Daarna stond ons nog een lange klim te wachten van 500 treden naar de tempel. Het uitzicht was de klim echter wel waard! We sloten onze dag op een actieve manier af, middels een heuse fietstocht (!!) langs de lokale markjes en mooie huisjes van Luang Prabang. We maakte het in de avond niet laat omdat we de volgende dag vroeg op zouden staan om nog een waterval te bezoeken (wel heb ik op de valreep nog even kunnen genieten van een pedicure voor maar liefst 3 euro). Deze waterval was adembenemend groot met prachtig lichtblauw water. Hierbij vielen de andere watervallen in het niet. Ook bezochten we een opvang voor beren, die verhandeld zouden worden voor hun huid, maar onderschept waren!

Nu zijn we onderweg naar Vangvieng, een ander plaatsje in Laos, waar we o.a. zullen gaan tuben (met een opblaasbare band over een rivier 'varen' waar je ondertussen binnengehaald word door verschillende barretjes), ik ben erg benieuwd! We hebben het hier echt super en de dagen vliegen voorbij!

• 24 Juli 2012 - 15:17

Brenda:

Hoi,pris leuk verslag heb je.Dit pakken ze niet meer
    van je af.Heel indrukwekkend zeker.
    Geniet voor je het weet ben je weer in Holland.
    Dikke kus van ons alle.

• 24 Juli 2012 - 21:32

Sylvia Huisman:

Hoi pris, leuk ook om jouw verslagen te lezen. Geweldig hoor. Lekker genieten. Goh wat hebben jullie al veel meegemaakt hè.

• 24 Juli 2012 - 22:54

Papa En Mama:

Hoi Lieverd,

Fijn wat te horen, leon is nu hier en die typt dit even snel uit!
    Hij ziet er goed uit hijs lekker bruin en morgen wordt die geopereerd, leuk dat ik m nog ff zie.

Je heb echt een super verslag geschreven, je lijkt wel een journaliste!
    Wij hebben een heerlijk weekend gehad, van maar liefst 3 dagen, helemaal nr Hengelo en nieuwe Schans lekker therapeutisch. Oma Kooijman ook meegemomen op de trekhaak en die heeft ook genoten!

Vndaag was echt klote, want kleine Kitty is opgehaald en dus weg :'(
    Maar is wel beter zo, want ze sloopte de grote Kitty die was er klaar mee..

Hier is t ook bloedverziekend heet, 30 graden en we konde geen deur open zette, want dan zou die kleine(therminator) ontsnappen! Het nieuwe baasje was deze week vrij en wilde dr graag hebben..

Maar als je thuis bent mogen we samen nog bij Kitty komen kijken!

We genieten van je verslag en hopen gauw weer wat van je te horen!

Love you and mis you! xx Papa en Mama en ook Leon ;)

• 31 Juli 2012 - 08:15

Marlies:

Hoi prisc, wat een ontzettend leuk verslag heb ik net zitten lezen vanuit scandinavië. Hoop dat de rest van de dagen net zo inspirerend waren. Heel veel reisplezier gewenst en liefs van ons allen pmjl

• 01 Augustus 2012 - 19:19

1 Augustus 2012 :

Hai Pris, ik zit lekker te genieten van je reisverslag. Zo reis ik een beetje met je mee. Je doet net of de olifanten zo groot zijn als een hond, omdat je er mee heb staan te kroelen. Lijkt mij eng zo groot en tegelijk zeer bijzonder. Hoe is het met je reisgenoten? Hier is alles oké. Pris geniet er lekker van, want voor je het weet ben je weer thuis. Tot horens en liefs Cockie