Eerste 3 dagen in Thailand - Reisverslag uit The Walled City, Thailand van Priscilla Kooijman - WaarBenJij.nu Eerste 3 dagen in Thailand - Reisverslag uit The Walled City, Thailand van Priscilla Kooijman - WaarBenJij.nu

Eerste 3 dagen in Thailand

Door: Priscilla

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

17 Juli 2012 | Thailand, The Walled City

Waar zal ik beginnen? We zijn hier nu 3 dagen en ik heb het gevoel dat ik hier al een week ben. Vooral omdat we al erg veel gedaan hebben. Na de lange vlucht, die overigens erg mee viel, arriveerde we om 01.30 uur in ons hotel om vervolgens om 2.00 uur de straten van khoa san road 'onveilig' te maken. Laura en ik wisten niet wat we meemaakte! Ook de eerste kakkerlakken en ratten waren een feit. Om 3.00 's nachts draaide Bang Kok nog op volle toeren. Overal muziek, restaurantjes, dronken mensen, tuk tuks en heel veel winkeltjes!!!

De volgende dag hadden we een sightseeing dag gepland staan. Maar eerst een ticket boeken naar Chiang Mai (in de trein waren alleen nog maar zitplaatsen over waar we 16 uur zouden moeten zitten, niet top dus!). Vervolgens heeft een hele 'vriendelijke' tuk tuk chauffeur ons rondgereden naar verschillende tempels met als eindstop het MBK shopping centre (5 tot 6 verdiepingen goedkoop shop plezier!) . Vervolgens zijn we gaan eten in chinatown waar ik, ja lees het goed, lekker vis heb gegeten! We hebben de avond afgesloten met een voetmassage bij khoa san road. Moet kunnen toch?

Dag 2, wat zal ik daar over zeggen.
'Een goed begin is het halve werk' daar was deze dag niet echt sprake van. We zouden om 6.45 opgehaald worden door een taxichauffeur die ons naar het vliegveld zou brengen van Don Muang voor onze vlucht van 8.45 uur naar Chiang Mai. De taxichauffeur was netjes op tijd maar bracht ons naar het verkeerde vliegveld, suvarnabhumi. Het was inmiddels 7.20 uur en we moesten 7.45 inchecken! Het verkeer stond gelukkig fijn vast en de taxichauffeur begon in paniek te raken over het geld dat hij van ons zou krijgen. Om 9.30 uur arriveerde we pas op het vliegveld en we hadden dus onze vlucht gemist. Inmiddels waren we ook in een heftige discussie met de taxichauffeur geraakt die geen engels sprak, aangezien wij mooi niet gingen betalen! Met behulp van een manager van het vliegveld en een beetje acteerwerk van Sanne hadden we een uurtje later een nieuwe vlucht geboekt en hebben we niks betaald voor de taxi rit. We besloten er maar het beste van te maken en hebben buiten voor het vliegveld liggen zonnen op onze backpacktassen.

Nu zitten we lekker in Chiang Mai voor 3 euro p.p. per nacht. We zijn gisteravond gaan 'stappen' en zijn vervolgens met vrienden op een dakterras beland waar we tot 6.30 vanochtend zijn gebleven. Morgen gaan we op olifanten rijden, raften en zwemmen bij watervallen. Ook staat er nog een scooterdagje en een kookcursus op de planning. Al met al doen we het aardig toch?

• 17 Juli 2012 - 12:44

Jolanda S:

Hoi Pris wat heb j het gaaf en al veel gedaan. Gelukkig dat je met volgende vlucht mee kon. Hier is het nog fris en regen.
    Geniet er van gr jolanda

• 17 Juli 2012 - 14:24

Jakkie:

Ow wat leuk om allemaal te lezen joh! jullie hebben het super. erg leuk die foto,s heb je toch een beetje een beeld ervan. geniet!! dat doen jullie ook zie ik aan die voetmassage haha heerlijk. meis ik blijf jullie volgen hoor! iedereen de groetjes Dikke kus xx

• 17 Juli 2012 - 20:06

Mama Papa En Sissaa:

Hey pris.. we hebben je verhaal net gelezen en uiteraard de leuke foto's gezien!

Zo te lezen heb je al heel veel gedaan haha! voetmassage, shoppen, uiteten, olifant rijden, raften zwemmen en zonnen..ik ben jaloers! hihi..

ben heel erg blij dat jullie het naar je zin hebben en dat het allemaal aardig goed gaat..gelukkig heb je de vlucht gehad en kan het alleen maar beter gaan haha!

heb je al gekke gerechten op? dan gewoon vis:p? en foto's van de mensen maken :P..
    en we willen jou smoeltje ook graag zien want we beginnen je al te missen het lijkt inderdaad of je al veel langer weg bent.

Hier mis je niet zoveel...regen regen regen regen regen..en regen ..en keiharde regen haha! maar ben me dagen aan het aftellen en dan vacantionee papa en mama gaan ook een weekendje weg..

maar we lezen en zien graag weer je volgende proffesionele update:P miss is journaliste ook wat voor je haha!

of komt het door het facebook:P?

Groetjes daar aan allemaal voorzichtig maar ook veel plezier en pas goed op elkaar..

Love you! miss you je familiaaa
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 19 Juli 2012 - 21:25

Sylvia ( Mams Sanne):

Hoi pris, leuk dat jullie alledrie toch anders over jullie belevenissen schrijven. En leuk dat je er foto's bij hebt geplaatst. Dit wordt een onvergetelijke reis zo te horen en te zien. Veel plezier nog en de groeten aan Sanne , Kevin en Laura

• 21 Juli 2012 - 07:43

Shirley:

hey wijffie klinkt heel goed en leuk allemaal! geniet er nog van.. hier in nl is t kut.. ik geloof dat aankomende week eindelijk wat zon gaat schijnen.. maar je weeet t nooit hier! veel liefs en kusjes aan de rest ook!! love u xxx

• 04 Augustus 2012 - 17:08

Chantal:

Haai priss..
    Hoe is het daar? Gaat het alweer een beetje met alles?
    Nu nog een paar daagjes en dan ben je al weer thuis! Mis je wel hoor!

Hoe was de fullcolour party:d? Ga je nog leuke dingen doen daar? We kunnen je andere foto's niet zien haha:p

Weten jullie al hoe jullie de terug reis doen en de tijdenn zodat mama en papa een beetje wat weten?

Heel veel plezier nog!! Ik geniet van me laatste wknd vrij ..dinsdag mag ik weer Aan de bak haha..

Heel veel kusjes en liefs (L)
    Have fun yoehoeeee