Welcome 2014! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Priscilla Kooijman - WaarBenJij.nu Welcome 2014! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Priscilla Kooijman - WaarBenJij.nu

Welcome 2014!

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

22 Januari 2014 | Australië, Melbourne

"Je bent in Australie!" Waren de woorden die Laura toegeschreeuwd kreeg van mij toen ze dan eindelijk in Melbourne was aangekomen. Samen met haar twee Australische nichten stonden we haar op te wachten bij de gate. Wat een goed gevoel om haar eindelijk weer te zien en te knuffelen! Maar laten we eerst maar eens bij het 'begin' beginnen.

Alweer een maand geleden, stonden Danique en ik ook twee Nederlandse bezoekers op te wachten op het vliegveld. Het was dan eindelijk zo ver; Twan en Diana waren gearriveerd! Wat een mooi gezicht was deze hereniging. Opgetogen namen we Twan en Diana mee naar ons appartement. Het eerste nachtje in Melbourne zouden zij namelijk bij ons verblijven om vervolgens te 'verhuizen' naar een luxe hotelkamer (waar wij overigens ook dankbaar gebruik van hebben gemaakt). De eerste paar dagen stonden in het teken van Melbourne verkennen en hen een kijkje te geven in ons leventje hier. De eerste dag begonnen we dan ook met de dagelijkse wandeling die Danique en ik maken naar ons werk (vergis je niet, maar liefst 25 minuten loopplezier). Gelukkig konden we na deze wandeling, onder het genot van een biertje en een strawberry & lime cider, uitrusten bij P.J O'BRIENS. Diana en Twan hebben op de eerste dag al onze collega's ontmoet. Zo mooi/lief/fijn om te zien en horen hoe trots zij op ons waren. Dat gaf ons ook een bevestiging: we hebben het toch allemaal maar even gedaan!

Ook The Great Ocean Road stond op de planning. We hadden voor een dag een auto gehuurd om de mooie stranden en de twaalf apostelen te gaan bezoeken, een van de toeristische trekpleisters van Melbourne! Twan was die dag onze chauffeur en ging de uitdaging aan om aan de andere kant van de weg te rijden! The Great Ocean Road is zeker een mooie route met veel surfdorpjes, mooie strandjes en lekker weer. We hadden ook het geluk om twee koala's te spotten tijdens onze trip!
Verder hebben we onze dagen besteed op het strand, met etentjes en in de avond een gezellig potje kaarten op de hotelkamer van Twan en Diana.

24 december gingen we met zijn allen naar Sydney toe om daar kerst te vieren met Danique's Australische familie. De eerste dag was heel bijzonder. Na een hele lange tijd zagen Twan, Diana en Suzanne (Danique's nicht die met haar vriend ook een bezoekje bracht aan Melbourne en Sydney) hun familie weer. Ook mochten zij toen eindelijk kennis maken met hun nichtjes, Mirabai en Anjali. Wat een mooie en lieve meiden zijn dat. De eerste avond hebben we heerlijk gegeten en hebben we kerstcadeautjes uitgepakt. Ook ik ben goed verwent door de Kerstman(nen). Eerder had ik namelijk al een verrassingspakket ontvangen vanuit Nederland waarin allemaal lieve cadeautjes zaten van mijn opa en oma, vader en moeder, Chantal en Gabriel en Leon natuurlijk. Het scheen nogal een gedoe geweest te zijn om het pakket bij ons te krijgen, dus toen is Danique hem stiekem gaan ophalen bij het postkantoor (ik wist helemaal van niks!). Vervolgens kwam ze het pakket langs brengen op mijn werk. Ik was met stomheid geslagen haha. In mijn pauze besloot ik toch maar alvast wat pakketjes open te maken. Dat kon wel even, dacht ik... Het eerste cadeautje dat ik openmaakte was een t-shirt van Leon met zijn luchtje erop. Je begrijpt het al, de tranen konden niet meer tegengehouden worden en je kon mij opvegen haha. Ook in Sydney waren ze me niet vergeten en heb ik allemaal lieve cadeautjes gehad. Al met al heb ik me dus zeker niet alleen gevoeld tijdens de kerstdagen.

Tijdens de kerstdagen verbleven Danique en ik bij Tulsi en Jason en de twee meiden. Zij verwelkomden iedereen eerste kerstdag bij hen thuis voor een heerlijke kerstbrunch/-diner. Kortom, we hebben heel de dag aan een stuk door van het lekkerste eten kunnen genieten. We waren in totaal met 16 mensen. Ook dit was een erg bijzondere dag.
In Australië kennen ze geen tweede kerstdag, maar wel Boxing Day. Dit is een dag dat alle winkels hun sale borden buiten zetten en er massaal geshopt wordt! Wij besloten echter om deze dag met elkaar op het strand te besteden, heel vervelend! En toen naderde alweer het einde van onze tijd samen met Danique der ouders en Australische familie. De volgende dag zouden wij weer terug vliegen naar Melbourne. Traditioneel sloten wij onze laatste avond samen af op de hotelkamer van Twan en Diana met een potje kaarten. Op onze terugweg naar het huis van Tulsi en Jason kwam onze grootste nachtmerrie uit! Op de muur van een wit huis vonden we hem dan toch, een grote vogelspin!! Onze reactie zoals wij die voorspeld hadden, kwam uit. Danique en ik begonnen te gillen en zetten hem op een rennen richting het huis van Tulsi en Jason. Ook besloten we om Laura maar even te bellen en te vertellen dat ze er dus echt zijn!

Vrijdag 27 december was dan toch echt onze laatste dag met Twan en Diana en de Australische familie. We namen afscheid van Tulsi, Jason en de meiden om vervolgens nog een bezoekje te plegen aan een van de populairdere stranden van Sydney, Bondi Beach. Hier hebben we heerlijk onze laatste uurtjes op het strand vertoefd om daarna toch echt afscheid te gaan nemen. Wat hebben we een mooie en gezellige tijd gehad samen. Ik zal die tijd nooit meer vergeten en ik ben blij dat ik er zoveel mooie herinneringen bij heb.

Teruggekomen in Melbourne begon ons werkleventje weer en stond ook de jaarwisseling voor de deur! Danique en ik moesten beiden werken op oudejaarsdag, en dit alles nog verkleed ook. Bij BearBrass hadden ze een junglethema! Ik had besloten om als slang verkleed te gaan, weer eens wat anders! Gelukkig was Danique voor 00.00 uur klaar en kon ze naar mij toekomen om samen het vuurwerk te bekijken! Het vuurwerk kwam van de daken van de kantoorpanden, heel bijzonder! Na het werken hebben we nog een X-aantal drankjes gedaan en hebben we maar gewacht tot de zo'n opkwam. Happy 2014!

En nu is Laura er dan en gaat het reizen straks eindelijk beginnen! Na 3,5 maand gewerkt te hebben, hebben we straks echt 'vakantie'. Ik heb vanavond mijn laatste werkdag alweer. Het voelt heel raar om nu klaar te zijn met werken. Morgen gaan we met alle collega's op stap om mijn tijd bij BearBrass goed af te sluiten. Wat de komende maanden ons te wachten staat is nog een verrassing. Een ding is zeker, we gaan een geweldige tijd tegemoet!

See Yah!



  • 22 Januari 2014 - 11:20

    Leon Je Boy:

    Leuk wijfie! lekker echt vakantie nu! geniet ervan! lobination xxxx

  • 22 Januari 2014 - 12:05

    Jacqueline:

    Hey wijffie! Super leuk om jou reisverslag weer te lezen,
    Jullie maken een hoop mee zeg!en er komt nog veel meer... Heel leuk hoor!
    Veel plezier met z,n drieen
    Dikke kus xx

  • 22 Januari 2014 - 15:48

    Ina Kooiman:

    Hai priscillakooijman Leuk om te lezen hoe jullie het daar hebben en hoe de tijd is geweest met Twan en Diana. Fijn dat jullie vakantie nu kan gaan beginnen. Geniet er lekker van met de meiden en de groetjes uit Ridderkerk xxx

  • 22 Januari 2014 - 18:41

    Diana Tam:

    Hi Pris,
    Wat is dit super om jullie belevenissen mee te kunnen lezen. Ik kijk uit naar het volgende verslag. Geniet met de meiden van jullie, wel verdiende, vakantie. Dikke kus vanuit HIA.

  • 22 Januari 2014 - 20:23

    Kell:

    Heerlijk om te lezen weer lieverd. De trip naar de grote spinnen gaat nu echt van start hahaha. Kussss. Mis je!

  • 22 Januari 2014 - 23:43

    Liesbeth Bakker:

    Mooie belevenissen wens ik je toe na je werkzame tijd na een heel andere Kerstviering dan je gewend bent. Voor mij klinkt het een beetje vertrouwd allemaal na Elvira en ik hoop dat je het net zo geweldig gaat hebben als zij heeft gedaan om te reizen door dat fantastische land. Take care en groetjes uit Rijsoord!xxx

  • 23 Januari 2014 - 20:42

    Marlies Kooijman:

    Lieve Prisc we wensen je een heel mooi vervolg, een mooie reis toegewenst. We blijven je volgen. Leuk om alles te lezen. Liefs van ons allen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Priscilla

Actief sinds 03 Juli 2012
Verslag gelezen: 380
Totaal aantal bezoekers 12084

Voorgaande reizen:

24 September 2013 - 23 September 2014

Australië

13 Juli 2012 - 07 Augustus 2012

Eerste keer backpacken

Landen bezocht: