It's Christmas time - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Priscilla Kooijman - WaarBenJij.nu It's Christmas time - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Priscilla Kooijman - WaarBenJij.nu

It's Christmas time

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

12 December 2013 | Australië, Melbourne

De tijd vliegt! We zijn nu alweer 2,5 maand op reis en de feestdagen komen er aan! En met feestdagen bedoel ik dan ook echt FEESTdagen. Voor het eerst in 6 jaar tijd ben ik vrij met kerst! Alleen dit is al reden voor een feestje. Dit jaar wordt kerst extra bijzonder omdat Danique en ik het zullen vieren met haar Australische en Nederlandse familie. Danique der nicht en haar vriend zijn nu in Australië en we zijn gister gezellig een dagje met hun op stap geweest. We hebben een bezoekje gebracht aan Chinatown en aan het restaurant Madame Brussels. Wanneer je dit restaurant binnenloopt bevind je je in de wereld van 'Alice in Wonderland'. Heel apart!

Aanstaande zondag mogen we Australië verblijden met nog meer familieleden, de ouders van Danique! We hebben hier lang naar uitgekeken en nu is het bijna zover! Met kerst zullen we uiteindelijk allemaal weer bij elkaar komen in Sydney. Hoe bijzonder is dat?

Ik moet alleen zeggen dat mijn baas hier iets minder blij mee was. Toen ik vrij vroeg voor 23 tot en met 27 december kreeg ik de volgende boodschap; i don't know if you will still have a job when you return... Slik! Lauri, mijn basin, staat er echter om bekend nogal direct te zijn en is er goed in om haar punt duidelijk te maken. Een uurtje later kwam ze echter alweer terug om te zeggen dat ze het zo niet bedoelde en dat zij zeker haar best voor mij zou gaan doen. Alles is weer koek en ei!

De afgelopen weken zijn Danique en ik veel aan het werk geweest. Gelukkig lukt het ons elke week weer om een dag vrij te hebben samen. Op die dag proberen we dan ook altijd iets leuks te gaan doen. Zo hebben we ook een bezoekje gebracht aan het Melbourne Skydeck. Dit is een super hoog gebouw dat een prachtig uitzicht biedt op Melbourne. Ook zijn we een paar daagjes naar het strand geweest met een aantal vrienden. Het weer is jammer genoeg nog steeds erg wisselvallig, maar dat hoort nou eenmaal bij Melbourne. Zo was het vorige week dinsdag 36 graden en twee dagen later was het 17 graden, ongelofelijk!

Afgelopen zondag was ook een hele bijzondere dag. Danique werd met een bezoekje van haar nicht verrast op haar werk en ik kreeg gratis kaartjes voor het Bon Jovi concert voor diezelfde avond. Die zondag was ik aan het werk bij BearBrass. Zondagmiddag had ik, achteraf gezien, twee speciale gasten. In het begin vond ik ze maar apart. Een man met lang haar en een sikje die nogal veeleisend/bijdehand was, maar toch ook weer niet onaardig. Ze vroegen mij waar ik vandaan kwam en hoe oud ik was. Natuurlijk waren zij ook in Nederland geweest in de meest voor de hand liggende stad, Amsterdam dus. De man met de lange haren vertelde mij dat hij daar wel eens was geweest toen hij op tour was als gitarist (er ging nog geen lampje branden). Ik adviseerde hem om nog maar eens terug te gaan en wat andere steden te bezoeken in Nederland, zoals Rotterdam bijvoorbeeld ;). Even later stelde hij mij de vraag of ik de muziek van Bon Jovi goed vond. Ik antwoordde heel beleefd met 'Yes' (maar om eerlijk te zijn ken ik helemaal niet veel liedjes van hem). Vervolgens vroeg hij of ik naar zijn concert zou willen gaan, diezelfde avond nog, en vertelde hij dat hij voor mij en 3 vrienden wel kaartjes kon regelen. Hierop reageerde ik nogal sceptisch en stelde ik de vraag hoe hij dit dan wel niet kon regelen. Hij vertelde mij dat hij en Bon Jovi vrienden waren. Yeah right, dacht ik. Hij vroeg me om mijn naam zodat hij deze kon doorsturen naar ene Cindy, zodat zij kaarten bij de kassa kon klaarleggen. Ik vroeg vervolgens of hij zijn naam wilde opschrijven, omdat ik deze anders zou vergeten, met de gegevens van de locatie van het concert. Om een lang verhaal kort te maken, deze vriend van Bon Jovi, ook wel Phil X, bleek de gitarist te zijn van Bon Jovi en stond diezelfde avond met de desbetreffende man op te treden! Danique moest die avond eigenlijk werken, maar haar baas was gelukkig zo lief om haar vrij te geven waardoor zij ook mee kon. Uiteindelijk was het een geweldig concert en bleken de kaartjes een waarde van 400 dollar per stuk te hebben. Een aardige tip, al zeg ik het zelf.

De volgende dag kwam Phil X nog even snel langs bij BearBrass om te vragen hoe ik het concert vond en of ik toch wel goede plaatsen had. Dit gaf mij de gelegenheid hem te bedanken en mijn excuus aan te bieden voor mijn sceptische houding. Hij moest hier wel om lachen en vertelde mij dat hij zelf nog zat te denken dat hij misschien iets meer uitleg had moeten geven. Ik moest wel gedacht hebben dat hij full of shit was. Dit beaamde ik dan ook haha.

Al met al hebben Danique en ik het top hier. Ik durf langzamerhand ook wel te zeggen dat we 'ervaren drinkers' worden met al die Ieren, Schotten en Engelsen om ons heen. Wel zal ik mijn eigen familie en Leon missen met kerst, maar dat gaan we volgend jaar wel dik inhalen!

Veel liefs vanuit Melbourne,

See Yah!

  • 12 December 2013 - 07:18

    Suus:

    Thanks voor de leuke dag gisteren pris!! Zie je over tien daagjes weer! Xx

  • 12 December 2013 - 07:29

    Shirley:

    HAHAHAH helemaal geweldig nu in het uitgebreide verhaal zo zit te lezen. Ik mis je prissie!
    Geniet van alles. You deserve it!!! ♡

  • 12 December 2013 - 21:41

    Jol Stolk:

    Hoi Pris,
    Wat een mooi verhaal.
    Wat maak je leuke dingen mee, ongelofelijk dat je, zo bij dat concert aanwezig kon zijn.
    Groetjes tante jol

  • 12 December 2013 - 23:11

    Noelle:

    Achhh priss! Haha wat n leuk verhaaltje weer. Te schattig stukje. Iedereen mist jou hier ook! Leuk dat jullie meestal tochh n dagje vrij zijn en goed dat je toch vrij hebt gevraagd ondanks die reactie van je basin. Groot gelijk!❤️Liefssss X

  • 12 December 2013 - 23:11

    Kell:

    Wat een super verhaal weer pris! Ik zie je al helemaal staan daar aan tafel bij die kerel hahaha. Dikke kus. Mis je xxx

  • 09 Januari 2014 - 04:47

    Mami Suprise:

    kheb zelf dit als digibeet opgezocht!!!maar het blijft n apart verhaal!!kwas blij dat ik het daarna pas hoorde want kwas gek v angst geworden maar ik ken je wel en weet dat jij niet zo maar iets deot maar tblijft nBIZAR verhaal suprise he! leon kooij heeft het me vanavond uit gelegdENNNN ksnapte het nog ook!!gr xsies mami

  • 09 Januari 2014 - 04:56

    Mami:

    je hebt daar ook bijna geen drank he!Dat is nbeetje jammer z n drooglegging daar !en ondeugende foto s xxxx mami

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Priscilla

Actief sinds 03 Juli 2012
Verslag gelezen: 425
Totaal aantal bezoekers 12080

Voorgaande reizen:

24 September 2013 - 23 September 2014

Australië

13 Juli 2012 - 07 Augustus 2012

Eerste keer backpacken

Landen bezocht: